Monday, May 16, 2011

PERKASA Bukan Mewakili Melayu

Adalah satu komen yang menarik yang diutarakan oleh Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein, Menteri Dalam Negeri yang menyatakan amaran perang jihad ke atas masyarakat Kristian yang diistiharkan oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali, bukan mewakili keseluruhan Melayu di negara ini.

Hishammuddin berkata PERKASA boleh mengistiharkan perang jihad tetapi memerlukan sokongan majoriti dan ia berlandaskan agama serta bukannya emosi semata-mata.

Apa yang dikomen oleh Datuk Hishammudin itu ada benarnya. Tetapi semangat yang ditunjukkan oleh Datuk Ibrahim Ali itu lebih signifikan daripada kenyataan Datuk Hishammudin itu. Maka terpulanglah kepada orang Melayu keseluruhannya samada mahu menyokong atau menyebelahi PERKASA. Datuk Hishammudin seharusnya memberi sokongan moral kepada Datuk Ibrahim Ali kerana kedua-duanya adalah pemimpin Melayu.

Datuk Ibrahim Ali telah merintis jalan yang baik. Lagi pun PERKASA hanyalah sebuah badan NGO dan bukan badan politik.

Tahniah sekali lagi kepada Datuk Ibrahim Ali di atas semangat yang ditunjukkannya itu demi kepentingan orang Islam khasnya dan orang Melayu amnya.


Sumber: Utusan Malaysia, 16/5/2011: "Perang jihad Ibrahim terhadap Kristian - Tidak mewakili semua Melayu"

9 comments:

  1. sokong ibrahim ali..beliau adalah contoh pemimpin melayu islam yg berani dalam memperjuangkan agama islam sedangkan yg lain takut dan was2 untk tegas dalam agama,mereka ini adalah yg menggelarkan dan mengaku sbagai pemimpin melayu islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul dato ibrahim pmmpn islam yg baik dia x sptt mendoakan org seagamanya msk penjara cpt2. Mkna di sini dia blum ikut cara nabi. Malah terkeluar drpd apa yg nabi ajar.

      Delete
  2. Inilah org melayu yg tidak ada sensitiviti terhadap agama islam,tahukah hishamudin zaman bapaknya jadi PM dulu ada tak isu sebegini.Penggunaan kalimah Allah blh disenda2kan oleh agama lain yg sudah pun sejak akhir2 ini begitu ketara dan mencabar hak ketuanan dan perlembagaan persekutuan.Kalau tkde org melayu mcm Ibrahim Ali sape nk perjuangkan org melayu?Harapkan UMNO tkdelah takut nanti ahli gabungan parti MCA,MIC keluar manakala Anwar yg dikatakan melayu dh kena cucuk hidung nga DAP takut pekung dibuka oleh Karpal Singh yg byk tahu tentang keperibadiannya..lalu sape akan bersuara?

    ReplyDelete
  3. Semua calon Perkasa tewas dalam PRU13. Insyallah Perkasa bertaubat.

    ReplyDelete
  4. Nak tahniah apa...dah kalah..katak kembali ke paya la...

    ReplyDelete
  5. Salam... Mohon PERKASA membuat laporan Polis..DAP bersikap RASIS dan menghina kaum bumiputra serta boleh dipertuduhkan di bawah AKTA HASUTAN 1948 kerana mempertikaikan hak istimewa Bumiputra sebagaimana dinyatakan dalam Undang-Undang Tertinggi Negara iaitu Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

    Visi dan Missi DAP untuk menghapuskan hak istimewa bumiputra (On Nation Building - Abolition of the division of "bumiputra" and "non-bumiputra" and the implementation of ethnic equality (Menghapuskan pembahagian bumiputra dan bukan bumiputra, dan perlaksanaan sama rata untuk semua etnik.) Rujuk: http://dapmalaysia.org/newenglish/au_vm_pp.h

    ReplyDelete
  6. Saya menjadi ahli PERKASA sejak awal penubuhannya ttp amat kecewa dgn perkasa akhir-akhir ini yang bukan lagi menjadi pejuang hak-hak MELAYU ttp hanya memjadi PEMBODEK UMNO, supaya Ibrahim Ali ada tempat dan platform utk bertanding, alhamdulillah beliau kalah. Tak ada pun komen drp PERKASA apabila Najib melantik Pengerusi kumpulan radikal hindu yg telah diharamkan, HINDRAF sbg Tim Menteri. Apa saja UMNO buat Ibrahim akan sokong, baik bubarkan saja PERKASA dan masuk UMNO siapa yang mahu! Jangan dok asyik berselindung untuk kepentingan diri!

    ReplyDelete
  7. Wak nak tanya kenape blog ni dah lama tak dupdate? Perkasa masih ujud lagi ke?

    ReplyDelete
  8. macam mana nak berhubung dengan presiden perkasa. beliau ada email ke?

    ReplyDelete